Herr Gardell tydligen glömmer är ju att Jesus var fullkomlig, skulle en fullkomlig människa vara tandlös??
Så fullkomligheten sitter i utseendet? Så man är alltså mindre fullkomlig om man är tandlös, sjuk och kanske allmänt ful??
Vilken människosyn! Varför har ingen kristen reagerat mot detta?
Varför skall just någon kristen reagera på detta?
Naiv som jag var (är) så trodde jag att kristna, i generell mening, inte dömde människor efter utseendet. Eftersom ingen kristen (på detta forum borde det väl vimla av kristna) har reagerat på detta förstår jag nu att jag har fel. Tack för klargörandet!
Min fråga var ställd med viss ironi.
Det verkar som att du tänker gott om kristna (det kan ju vara roligt som omväxling). Forumet är ju en öppen plats för olika tänkare så det borde finnas möjlighet för alla att reagera på inlägg som skrivs. Jag har läst och funderat på det du skriver men har haft tankarna på annat håll. Att vi dömer varandra efter utseendet tror jag är allmänmänskligt och något man borde se upp med eftersom utseendet minst sagt kan ge felaktig information om en annan människas kvalitéer. Men inte bara utseendet spelar roll, ord man säger eller symboler man bär kan också vara avgörande för hur man tänker om någon. Men är det hela sanningen? Så för att klargöra min egen privata ståndpunkt kring frågan, ja det händer att jag dömer efter utseendet fortfarande men att jag försöker vara på min vakt när den sortens tankar dyker upp. Som kristen är det för mig viktigt att se på andra med respekt och behandla alla värdigt något jag övar på (Jesus visar vägen). Kanske är det så även för andra?