Den gudsbilden som du uppenbart grundar dina teser på, är ju också något Jesus kom för att råda bot på.
Svara på denna fråga. Vad tror du händer med mig efter att jag har dött om jag inte accepterar Jesus som min frälsare?
Det är lustigt att du skriver, att det är ett faktum att Jesus kommit, men du tror inte på Honom.
Precis som jag kan skriva varför en karaktär i Sagan om ringen är ond enligt mig kan jag göra detsamma med Jesus. Detta behöver dock inte betyda att jag tror på deras existens.
baserade på en knapp kunskap i ämnet,
Du menar alltså att jag har fel och kommer att komma till himmelen trots att jag ej accepterar Jesus som min frälsare?
Edit: Jag säger såklart inte att jag tror på något så absurt som en himmel. Men jag antar att du förstår vad jag vill lyfta fram med frågan.
Att du verkar ha fått helvetesläran inpräntad, det är tydligt.
Jag skulle inte påstå att det är så konstigt. Hot om evig tortyr är nämligen inte något jag glömmer i första taget.
jag hittar inget stöd i Bibeln för existensen av ett helvete,
Inte? Jag hittar exempelvis denna rad: “And in hell he lift up his eyes, being in torments, and seeth Abraham afar off, and Lazarus in his bosom.”