Sök       Avancerad sökning

Allmänt
Postade: 02 November 2009 07:09 - —   [ Ignorera ]  
Junior
RankRank
Antal poster:  26
Gick med  2009-10-20

Hej allihop, tänkte skriva lite om liv i allmänhet. Jag har läst lite Platon och tycker om klassisk filosofi.
Oavs om man är troen eller inte, så har alla människor mer eller mindre sa öde.
Livet handlar om att tackla svårigheter många gånger och det här jordiska liv är för det mesta r, det är nog många som känner igen sig.
Är man 20, så tänker man inte på åldringsprocessen, men när man bli 50, då märker man att man bli äldre. Man har inte sa energi som när man var ung, man bli långsare, håret bli gråare, förbränningen minskar och muskelmas minskar. Tränar man inte, så märker man av det i rygg och nacke bland annat. Vi är alla av sa skrot och korn. Det är mörkt när man tittar ut genom fönstret och det regnar. Sedan är det nyttigt med hjärngympa och det hittar man i varenda tidning snart och på nätet. Min hjärngympa bli att läsa på tyska och inte allt man bli överöst av. En lägenhet på 300 kvadrat på Manhattan, ett intressant jobb med fester och en dyr garderob, det kan bli ett tomt liv till slut, om man inte har en riktig vän
Vem orkar att vara hipp hela tiden? Ingen har besökt hemsidan på flera dagar, man är uttråkad och så vidare, så liv på jorden- är det inte det ena, så är det, det andra. Jag vill ha ngt mer än det här.

Mvh:J

Postade: 09 November 2009 09:38 - —   [ Ignorera ]   [ # 1 ]  
Junior
RankRank
Antal poster:  26
Gick med  2009-10-20

Hej allihop, hoppas ni har det bra,  jag vet inte varför det blev så mycket skrivfel i mitt förra inlägg, beklagar, det har nog med ngt stavningsprogram att göra.

Mvh:J

Postade: 10 November 2009 12:19 - —   [ Ignorera ]   [ # 2 ]  
Senior
RankRankRank
Antal poster:  184
Gick med  2007-08-23
Jonna - 02 November 2009 06:09 -

Jag vill ha ngt mer än det här.

Vad skulle det kunna vara?

hmmm

Signatur 

Ora et labora!

Jag antar att du är en fullständigt objektiv vetenskapligt lagd kolbaserad organism som bara godkänner fakta som kan verifieras genom kliniska vetenskapliga experiment och att allt annat är subjektivt religiöst nonsens…

Postade: 10 November 2009 01:37 - —   [ Ignorera ]   [ # 3 ]  
Moderator
RankRank
Antal poster:  42
Gick med  2008-10-27

Jonna, CredoAkademins forum är ett debattforum för att diskutera kristen tro. Din tråd känns mer som början på en blogg, och därför har den inte så mycket med vårt forum att göra. Jag stänger denna tråd, och ber dig starta en ny om du har en specifik fråga du vill diskutera.

Mejla mig om du har några frågor!

Vänliga hälsningar
Moderator Omega

Signatur 

© 2006-2011 CredoAkademin, Rehnsgatan 20, 113 57 Stockholm. Tfn 08-545 494 70