Sök       Avancerad sökning

2 av 2
2
HERREN är en
Postade: 26 April 2009 10:50 - —   [ Ignorera ]   [ # 16 ]  
Senior
RankRankRank
Antal poster:  253
Gick med  2008-10-27
Hecate - 26 April 2009 08:26 -

Meningslöshet är nog rätt ord. Jag finner inte livet meningslöst i sig, men slösandet av tid på vad?
//Hecate

På att leva. På att ta reda på vem du är, vad du är. Du finns, men vad är du? Tiden går åt till att ta reda på det., skaffa dej en bild av dej själv, vem du vill vara osv. Du finns, du vet, du ÄR.
Eventuella frågor om guds existens är tankeprojekt, du kan tro eller inte tro, men du kan aldrig inte veta att du själv inte finns, vad detta själv än är.
Meningen med livet är att leva. Vi skapar våra egna dramer för nöjes skull, för att vi vill underhålla oss, för att livet är så skönt.

För att förekomma alla svältandebarninvändningar; se astralkropp http://en.wikipedia.org/wiki/Astral_body

Signatur 

Unio Mystica

Postade: 26 April 2009 10:57 - —   [ Ignorera ]   [ # 17 ]  
Junior
RankRank
Antal poster:  39
Gick med  2009-03-05

Henrik: du räddade min dag wink

Det var nog ett sådant svar jag hade tänk mig i huvudet. Frågan i sig lät jag vara svävande och förväntade mig inget svar. Men du formulerade det ypperligt.

Och nu har jag mer tid att fylla med något, för ett gott skratt förlänger livet ju. Eller? Tänk om skratt förkortar? Vi vet ju egentligen inte. När vi skrattar kanske vi förbrukar mer tid eftersom när man har roligt går tiden fortare, eller? Inte på riktigt, det känns väl bara så? Kan vi veta säkert?
Vi kanske förbrukar mer av vår egen tid än av den universiella så därför förkortar vi livet.
Äh, god natt nu wink

//Hecate

Signatur 

När du tycker att du talar med en idiot,
se då till att den inte tycker detsamma

2 av 2
2

© 2006-2011 CredoAkademin, Rehnsgatan 20, 113 57 Stockholm. Tfn 08-545 494 70