Sök       Avancerad sökning

3 av 3
3
Var är de kritiska journalisterna?
Postade: 30 December 2008 05:55 - —   [ Ignorera ]   [ # 31 ]  
Senior
RankRankRank
Antal poster:  780
Gick med  2007-09-14

Skuldbeläggandet av sexualiteten skapar psykologiska sår i offret. Den som matas med detta under hela sin barndom kanske aldrig kommer att läka sig. Jag tycker det är tragiska livsöden med de som drabbats av detta och jag ser smärtan, avundsjukan och frustrationen i inlägg likt det ovan.

Signatur 

Ignosticist

Postade: 30 December 2008 08:05 - —   [ Ignorera ]   [ # 32 ]  
Senior
RankRankRank
Antal poster:  546
Gick med  2007-06-08

Det här är helt sjukt. Socialstyrelsen vill uppenbarligen att många människor ska komma till skada. Sadomasochism kan öka iomed deras val, eftersom att den är en psykologisk sjukdom som ökar i förhållande till att de som innehar sjukdomen inte får hjälp. Det här är en tragedi för Sverige och det verkar som om svensk sjukvård hellre tar motovägen till helvetet än bygger ett fungerande samhälle.

Postade: 31 December 2008 03:09 - —   [ Ignorera ]   [ # 33 ]  
Veteran
RankRankRankRank
Antal poster:  1518
Gick med  2008-09-10

Hur kan man få för sig att S&M är en SJUKDOM. Vad för totalt förvriden och intolerant syn finns bakom sådana i mitt tycke SJUKA åsikter (sjuka här använd i samma anda som du använder ordet. Jag tycker din syn är lika “sjuk” som att gilla lite spanking). Om två personer gillar lite S&M SO WHAT. Hur kan du få detta till sjukdom?????? Är alla som inte tycker som du sjuka??
Denna intolerans är fött ur TRO en tro som jag hoppas är på utdöende. Ska vi börja bränna häxor snart igen??
Absolutisten, är du endast ute efter att provocera?? Inte kan du väl vara seriös i dina inlägg här. Jag är glad att jag inte är kristen, en tros upppfattning du enligt min upppfattning drar ett löjets skimmer över. Jag hoppas det finns kristna som orkar reagera mot de föraktfulla uttalanden du är så förtjust i.
Kan du på någon sätt förklara vad du baserar dina uttalanden på??

Signatur 

It is a fundamental part of the scientific method that all hypotheses and theories must be tested against observations of the natural world, rather than resting solely on a priori reasoning, intuition, or revelation.

Postade: 31 December 2008 04:57 - —   [ Ignorera ]   [ # 34 ]  
Senior
RankRankRank
Antal poster:  546
Gick med  2007-06-08
abergdahl - 31 December 2008 02:09 -

Hur kan man få för sig att S&M är en SJUKDOM. Vad för totalt förvriden och intolerant syn finns bakom sådana i mitt tycke SJUKA åsikter (sjuka här använd i samma anda som du använder ordet.

Du använder verkligen inte ordet på samma sätt. Problemet för dig är att du säger att du säger dig stå emot sjuka åsikter men inte har din egen definition på vad sjuk är. Om jag skulle säga att okunskap är en sjukdom så skulle du säga: “Nej nej, det här är en sjukdom” och peka ut någonting värre såsom schizofreni, men säger jag att abort är mord så skulle du säga: “Nej nej, att äta sallad är mord”. Du har därmed din egen högst personliga tolkning av vad sjukdom är (vilken du och någon “secret society” har) och därmed är ett försök att debattera med dig inte mycket värt.

Jag tycker din syn är lika “sjuk” som att gilla lite spanking). Om två personer gillar lite S&M SO WHAT. Hur kan du få detta till sjukdom??????

Om du läser på wikipedia så räknas sadomasochism som en sjukdom iomed att den är en form av sadism med grund i parafili. Och sedan vill jag påpeka att den SM som du talar om inte heter SM utan BDSM, och jag har inte uttalat mig om den. SM är ett tillstånd som kan användas för att skada andra människor och är därmed farligare än medtycke, eller BDSM. Om du nu inte tycker att sadism är fel så har jag inget att säga till dig. Du skulle i såna fall likaväl säga senare att mord av barn som varit vid liv i 28 veckor inte är sjukt.

Alla människor drar slutsatser utifrån mängden. Ingen av oss kan undgå att göra detta och du gör det lika mycket som jag. Du tycker att jag är en intolerant religiös person just för att du förmodligen inte träffat så många som mig, men din slutsats är inte en baserad på mängden människor som följer sitt samvete. Du förstår inte vad jag pratar om för att du inte är en moralisk människa.

Är alla som inte tycker som du sjuka??

Här är din slutsats utifrån mängden men en mängd människor som inte finns.

Denna intolerans är fött ur TRO en tro som jag hoppas är på utdöende. Ska vi börja bränna häxor snart igen??

Ingen av oss tror att det finns människor som har sålt sin själ till djävulen, så du gör bara en slutsats utifrån något som ingen tror på. Därmed är ditt uttalande helt meningslöst. Om någon tror på häxor så kan vi förmodligen konstatera att de har fel i att häxor, och då menar jag folk som bokstavligen sålt sin själ till djävulen i ett personligt möte (det var definitionen på en häxa förut), finns.

Absolutisten, är du endast ute efter att provocera??

Tror du att man kan debattera utan medveten eller omedveten provokation? Eh…..

Inte kan du väl vara seriös i dina inlägg här.

Vad har du för snäv uppfattning om folk? Har du aldrig läst en författare som inte tyckte som dig, eller hört någon debattera som inte nickade åt allt du sa i tyst medkännande. Jag har ingen skyldighet att försvara mig mot något som helt enkelt har en snäv uppfattning av bredden på åsikter människor kan ha.

Postade: 04 Januari 2009 12:26 - —   [ Ignorera ]   [ # 35 ]  
Junior
RankRank
Antal poster:  25
Gick med  2007-07-08
helena - 19 November 2008 01:09 -

Jag fattar inte hur de tänker. Hur ska de göra för att t.ex. skilja på sadomasochism och det som är misshandel och förtryck av en annan människa. Genom att inte längre se det som en sjukdom så tycker jag att de öppnar upp för att människor skadar varandra. Att “lekarna” går överstyr och att misshandel och “crashar” förekommer diskuteras ju till och med på deras egna sidor. De vet inte själva hur de ska komma tillrätta med detta.

Sen kan jag förstå att de som plockar bort definitionerna vill komma bort från att sjukförklara och stämpla människor och de är väl iofs positivt.

Fast jag tycker ändå att det är ett svek mot nästa generation att böja sig för att respekt och kärlek skulle kunna betyda att jag gör illa någon annan. Svart blir vitt och vitt blir svart. Förvirrande var rätt ord.

Det är väl ändå skillnad på sjukdom och kriminalitet. Att kalla kriminellt beteende för sjukdom gör ju inte att folk låter bli att hänge sig åt det.

Att vi inte kallar snatteri för en sjukdom gör ju inte att vi anser det acceptabelt. Nu anser jag inte nödvändigtvis att SM är oacceptabelt, det är oväsentligt för din argumentation ovan.

Signatur 

http://omreligion.blogspot.com

3 av 3
3

© 2006-2011 CredoAkademin, Rehnsgatan 20, 113 57 Stockholm. Tfn 08-545 494 70