Sök       Avancerad sökning

2 av 2
2
Mats Selander i TV-samtal om aborter
Postade: 28 Oktober 2008 04:35 - —   [ Ignorera ]   [ # 16 ]  
Senior
RankRankRank
Antal poster:  546
Gick med  2007-06-08
Indy - 25 Oktober 2008 06:30 -

Om du vill ha kommentar på det du skriver så får du uttrycka dig tydligare. Vad menar du?
(Jag kan naturligtvis gissa vad du menar, men jag vill inte slösa tid på att skriva svar på något som du kanske menar. Då är det bättre att du skriver tydligare först)

Ditt svar på argument 2 var att du visste ett exempel som hade gått bra. Detta är dock ingen bra argumentation eftersom du ignorerar de fall som inte gått bra.

Hur skulle man kunna säga att ett barn som inte känner (stämmer det?) sin far är ett exempel som gått bra? Jag har alltid känt min far, och från vad jag har hört och sett så gör det all skillnad i världen.

Postade: 28 Oktober 2008 05:40 - —   [ Ignorera ]   [ # 17 ]  
Senior
RankRankRank
Antal poster:  321
Gick med  2008-07-06
Absolutisten - 28 Oktober 2008 03:35 -
Indy - 25 Oktober 2008 06:30 -

Om du vill ha kommentar på det du skriver så får du uttrycka dig tydligare. Vad menar du?
(Jag kan naturligtvis gissa vad du menar, men jag vill inte slösa tid på att skriva svar på något som du kanske menar. Då är det bättre att du skriver tydligare först)

Ditt svar på argument 2 var att du visste ett exempel som hade gått bra. Detta är dock ingen bra argumentation eftersom du ignorerar de fall som inte gått bra.

Hur skulle man kunna säga att ett barn som inte känner (stämmer det?) sin far är ett exempel som gått bra? Jag har alltid känt min far, och från vad jag har hört och sett så gör det all skillnad i världen.

Hon har numera sporadisk kontakt med sin far, men även om hon inte hade haft det så betyder det ju inte per automatik att hon har ett misslyckat liv. Jag håller fullständigt med dig om att ett barn ska ha kontakt med sin mamma och sin pappa om det är möjligt, men som sagt: Om så inte är fallet så behöver det inte betyda att personens liv är misslyckat, i synnerhet inte så misslyckat att det livet aldrig skulle få finnas.
/Indy

2 av 2
2

© 2006-2011 CredoAkademin, Rehnsgatan 20, 113 57 Stockholm. Tfn 08-545 494 70