Hej alla,
Jag har länge tänkt jag skulle läsa igenom Tirians inlägg. Jag har tyvärr inte läst igenom alla, men det jag sett är något ganska märkligt. I en tråd där han debatterade om genetiska algoritmer såg jag en alldeles unik analytisk förmåga som jag inte förr sett i någon annan av trådarna. Period.
Jag blev helt paff faktiskt. Hoppas att fler upptäckt med vilken klarhet han analyserar hur planering och förutseende “kontaminerar” olika koncept och simuleringsmodeller som anses påvisa (makro)evolution. 
“Tag vara på tiden”
Vi lever i informationsåldern, och vi lär oss många saker som inte tidigare generationer hade lika bra tillfällen till. “Tag vara på tiden” skulle man med rätta kunna säga även ifråga om insikter i informationsteori.
Jag hoppas nämligen att vår tids insikter skall tas till vara och leda till att nya generationer med större klarhet analyserar och avslöjar lögnens rätta väsen. Lögnen har ju till avsikt att smyga sig på, att beslöja sig och dölja något. Antingen försöker den dölja sanningen direkt, eller så försöker den dölja en bluff. Eller skrämmas. Se bara på skapelse/evolutionsdebatten så ser ni vad jag menar…
Exempel på plogbill till svärd!
Tirian verkar dock i flera avseende ha gjort som Bibeln uppmanar de troende att göra - att smida sin plogbill till ett svärd! (ja, precis det, åt det hållet).
Edit, länk: Se http://sv.rilpedia.org/wiki/Joel_3:10
Låt mig förklara: En plogbill använde man förr för att skaffa sitt dagliga bröd. Den övning arbetet med att skaffa inkomst i informationsåldern kan ge, dvs om Gud välsignar den gåva som uppövas genom arbete med avancerad informationsteknologi, kan användas även till att analysera och avslöja vår tids stora lögn, naturalismen, grunden för de flesta av vår tids avgudar. Ja, jag tänker på t.ex. den kapitalistiska “mördande” konkurrensen, där endast den “bäst anpassade överlever” (Vad trodde du att jag menade?... 
Indy - 08 Oktober 2008 01:46 -
Jag passar samtidigt på att slänga ut en fråga: Är det någon som känner till något liknande forum, d.v.s. ett forum med inriktning på kristen livssyn?
Jag känner inte till något sådant. Men i framtiden kanske det kan samlas ett intresse för att hjälpa till att driva ett forum som jag redan har, se länk* nedan (jag prioriterar dock själv VoF för närvarande, av skäl som endast kan spåras tillbaka till min Mästare och Herre, dvs där han går fram**, där vill också jag… osv).
Personligen hoppas jag att CredoAkademin låter forumet ligga kvar även efter stängning, men i låst tillstånd. Det finns mycket bra material här. Själv länkar jag ofta hit från t.ex. VoF.
mvh, och tack för det som varit,
// Rolf Lampa
* Rilpedia forums:
http://forums.rilpedia.org/
Om intresse finns att där (i en framtid) hjälpa till med moderering (jag själv önskar INTE moderera, jag vill själv ha tid att debattera**), hör av er via forumet eller direkt till rolf at lampa at rilpedia at org. Allt har sin tid.
** Edit: Aktuell tråd borta på VoF: http://www.vof.se/forum/viewtopic.php?f=17&t=6736