Hej Imatea!
Kerubs inlägg innehåller inte ett enda sakligt argument, faktiskt inget argument överhuvudtaget. Han jämför synen på könsneutrala äktenskap med synen på polygami i olika grupper
Mitt inlägg var inte i första hand argumentativt, utan tänkt som ett bidragade av fakta, nämligen att s.k. könsneutrala äktenskap och polygami ofta står i motsatsförhållanden till varandra i lagstiftningar i olika delar av världen. Men jag kan INTE hålla med dig om att mitt inlägg saknade argument öht. Jag argumenterade åtminstone implicit för, att broderskapsrörelsens politiskt korrekta fjäskande för homolobbyn beror på, att den fiskar efter röster. Om broderskapsrörelsen hade funnits i ett visst land i mellanöstern istället för i Sverige, så hade den säkerligen haft rakt motsatta ståndpunkter, d.v.s. varit för polygami och mot s.k. könsneutrala äktenskap. Varför jag ogillar s.k. könsneutrala äktenskap mera, än vad jag ogillar polygami, har du egentligen ingenting med att göra. Det är en åsikt jag har rätt att ha och uttala, utan att behöva argumentera för. Men du kan få mitt argument ändå: i ett könsneutralt äktenskap kan en man förföra en annan man (i värsta fall till helvetet) genom att ligga med honom. I t.ex. en bigami kan en man inte förföra sina två kvinnor på samma sätt genom att ligga med dem. De är båda fria från skuld (förutsatt att de håller sina trohetslöften mot honom givetvis). Det är endast mannen själv som blir dömd för sin otyglade lössläppthet.
Peace, Kerub