Lite tråkigt att ni känner er tvungna att stänga ner forumet. Ni får väl söka EU pengar eller något så ni kan anställa någon som har ansvaret för forumet
Fint, då fixar du det, tirian.
Visst
Om man ska vara lite mer allvarlig delar 10000 fonder och stiftelser ut ca 12-15 miljarder kronor varje år bara i Sverige.
Nu är detta inget enkelt arbete att hitta en passande fond/stiftelse och skriva ansökan och få pengar. Men det går om man kan hitta tid och/eller resurser som kan leta. Kanske kan det vara värt att spendera någon eller några dagar att kolla upp vilka möjligheter som finns.
Kanske ni kunde köpa STORA FONDBOKEN 2008 (ISBN 978-91-975477-2-7) eller 2009 års upplaga (om den kommit ut) och kolla om det finns något som passar den verksamhet ni bedriver.
Från en som gärna vill se att time-outen blir så kortvarig som möjligt ...
@ tirian: – Tack för ditt förslag och för att du vill hitta konstruktiva förslag för att kunna driva forumet vidare. Men för ett år sedan gjorde vi ett stort svep i fonddjungeln och hittade 28 fonder som vi skrev till angående vår bokutgivning. Ett par tre fonder var precis mitt i prick vad ville göra.
Jag tror vi fick ett (1) svar, som naturligtvis var negativt. Så du får kalla mig desillusionerad om du vill, men jag tror inte längre på den möjligheten.
- - -
Nej, en lite mindre långsökt möjlighet vore i så fall om vi kunde lägga ut driften av forumet på “entreprenad”. Dvs att någon/några tog initiativ till att värva ihop ett gäng med nya administratör(er) och moderatorer. Villkoret är naturligtvis att dessa i någon mån delar våra värderingar om hur ett forum av den här typen bör skötas och att de kan sägas representera CredoAkademin i debatten.
//Admin Mats