Sök       Avancerad sökning

2 av 2
2
Kommentarer till beskedet om stängning av forumet
Postade: 12 Oktober 2008 09:03 - —   [ Ignorera ]   [ # 16 ]  
Administratör
RankRankRank
Antal poster:  618
Gick med  2006-05-30
tirian - 12 Oktober 2008 05:08 -
Mats Wall - 09 Oktober 2008 09:46 -
tirian - 09 Oktober 2008 09:22 -

Lite tråkigt att ni känner er tvungna att stänga ner forumet. Ni får väl söka EU pengar eller något så ni kan anställa någon som har ansvaret för forumet grin

Fint, då fixar du det, tirian.  tongue wink

Visst wink

Om man ska vara lite mer allvarlig delar 10000 fonder och stiftelser ut ca 12-15 miljarder kronor ­varje år bara i Sverige.

Nu är detta inget enkelt arbete att hitta en passande fond/stiftelse och skriva ansökan och få pengar. Men det går om man kan hitta tid och/eller resurser som kan leta. Kanske kan det vara värt att spendera någon eller några dagar att kolla upp vilka möjligheter som finns.

Kanske ni kunde köpa STORA FONDBOKEN 2008 (ISBN 978-91-975477-2-7) eller 2009 års upplaga (om den kommit ut) och kolla om det finns något som passar den verksamhet ni bedriver.

Från en som gärna vill se att time-outen blir så kortvarig som möjligt ...

@ tirian: – Tack för ditt förslag och för att du vill hitta konstruktiva förslag för att kunna driva forumet vidare. Men för ett år sedan gjorde vi ett stort svep i fonddjungeln och hittade 28 fonder som vi skrev till angående vår bokutgivning. Ett par tre fonder var precis mitt i prick vad ville göra.

Jag tror vi fick ett (1) svar, som naturligtvis var negativt. Så du får kalla mig desillusionerad om du vill, men jag tror inte längre på den möjligheten.  smirk

- - -

Nej, en lite mindre långsökt möjlighet vore i så fall om vi kunde lägga ut driften av forumet på “entreprenad”. Dvs att någon/några tog initiativ till att värva ihop ett gäng med nya administratör(er) och moderatorer. Villkoret är naturligtvis att dessa i någon mån delar våra värderingar om hur ett forum av den här typen bör skötas och att de kan sägas representera CredoAkademin i debatten.

//Admin Mats

Postade: 12 Oktober 2008 08:45 - —   [ Ignorera ]   [ # 17 ]  
Veteran
RankRankRankRank
Antal poster:  1429
Gick med  2007-08-02

Mats!

Det är beklagligt att ni måste stänga av forumet men jag förstår att det tar tid att underhålla och moderera. Dock tycker jag att det vore mycket värdefullt om forumet kunde vara kvar läsbart av flera skäl:

- Jag och många andra har lagt en hel del tid på att läsa och skriva på forumet. Det känns konstigt att allt detta arbete skall gå till spillo. Jag skulle naturligtvis kunna försöka kopiera de viktigaste av mina egna inlägg men det är inte så lätt. Jag skulle dessutom missa alla andras inlägg och - vilket är viktigt - jag skulle inte kunna se och förstå det sammanhang som de skrivs i, vilka debatter som förts.

- Jag har lärt mig mycket av en del diskussioner och det vore givande att kunna gå tillbaka till dem och läsa igen.

- Det finns trådar som jag bara har skummat och tänkt titta på men inte haft tid till. Det vore bra att kunna göra även om jag inte kan kommentera.  Det finns också en del specifika inlägg som jag hade tänkt återkomma till. Det gäller t.ex. vissa av Sebastians långa utläggningar för länge sedan och en del av vad Mats S har skrivit men även vad många andra, kristna och ateister skrivit.

Allmänt har diskussionerna på Credoakademin givit mig insikter som jag inte haft tidigare och kanske inte fått möjlighet att uppnå annars. Sammansättningen av debattörer är såvitt jag vet unik med kreationister, ID-anhängare och ateister. Detta har givit mig en ny inblick hur vissa kristna resonerar. Det vore, som sagt, värdefullt att ha tillgång till denna dokumentation.

Mats, du undrar om det inte är konstigt att kunna läsa gamla inlägg utan att kunna skriva nya. Varför det? Det är väl inte ovanligt på nätet att hitta gamla avslutade diskussioner. Dessutom de som ev. störs av detta kan väl låta bli. Jag tycker det vore konstigare att ta bort gamla diskussioner. Det kommer dessutom tolkas som censur av vissa personer.

Nu läser jag att ni funderar på hur ni skall göra - om gamla inlägg skall finnas kvar som läsbara. Det verkar som det finns en enighet bland debattörerna om att detta vore önskvärt.

Med vänliga hälsningar
Nils G

Postade: 13 Oktober 2008 06:15 - —   [ Ignorera ]   [ # 18 ]  
Senior
RankRankRank
Antal poster:  405
Gick med  2008-06-09

Jag vill gärna ha ett svar på vad Credo har för verksamhet som är mer värt att prioritera, och då också på vilka grunder man gör denna prioritering?
Jag har, som sagt, svårt att se att inte forumet uppfyller en viktig del av den vision Credo har om man betänker Credoakademins särpräglade uppgift:

Vi vill göra Jesus Kristus känd, trodd, lydd och älskad bland studenter och skolungdomar i Sverige

växer i kärlek till Jesus och varandra
lyssnar in och lever ut Bibelns undervisning
ber och räknar med Guds övernaturliga verklighet
kommunicerar evangeliet på ett trovärdigt och personligt sätt
är en del av och utvecklar Credos nätverk nationellt och internationellt

För att inte tala om Credoakademins motto

Förklara och försvara kristen tro

Det är inte tidsbrist som är problemet för Credoakademin, det är prioriteringar.

Signatur 

Jesus (som historisk och reell gudamänniska) sade:
Jag är vägen, sanningen och livet; den som tror på mig ska inte gå under utan ha evigt liv.

Postade: 14 Oktober 2008 12:19 - —   [ Ignorera ]   [ # 19 ]  
Administratör
RankRankRank
Antal poster:  618
Gick med  2006-05-30

@ jonk: – Har skrivit ett svar till dig och andra i en ny tråd.

//Admin Mats

2 av 2
2

© 2006-2011 CredoAkademin, Rehnsgatan 20, 113 57 Stockholm. Tfn 08-545 494 70