abergdahl - 07 Oktober 2008 10:06 -
Att inte tro på evolutionsteorin är att inte tro på vetenskap.
...i alla fall om man pratar om arters anpassning. När man pratar om livets ursprung är jag inte lika säker. Men återigen; Detta hör hemma i “Tro och vetenskap”
Jag tycker att det är viktigt att Palin deklarerar var hon står. OM hon inte blir vald för att hon skulle vara krationist så är det helt enkelt så demokrati fungerar. Om någon inte blir vald för att de tror på Ufon, andar, troll eller tandfén så är väl det också OK. Om någon inte blir vald i ett land för att någon är ateist så är occkå detta demokratinsspelregler. Eller borde vi avskaffa demokratin?
Inte alls! och det är kanske därför Sara Palin inte pratar om sin övertygelse (om hon nu inte accepterar det gemensamma ursprunget) just därför att demokratin gör att alla kan rösta av vilken anledning de vill. Det är inte fel med allmän rösträtt, men jag ifrågasätter starkt de anledningar vissa personer (både i USA och i Sverige) lägger sin röst på (eller mot) någon. Att tycka det är min demokratiska rätt 
Det är självklart att man kan bli åtgången på ett forum som detta för sina åsikter. Det kallas debatt. Jag menar att kreationism är farligt nära fundamentalism, jag vill inte leva i en fundamentalistisk stat därför argumeterar jag mot kreationism vid varje chans jag får.
...och jag vill inte leva i ett land där åsiktsfriheten försvinner. När det gäller det kreationistiska synsättet så känns det nästan som man inte “får” tycka så i vissas ögon. (mer nedan)
Det är min demokratiska rätt. Jag begär inte att fundamentalister (eller kreationister) skall bli tystade men de får räkna med att bli ifrågasatta inte som personer men som innehavare av en åsikt.
Och det är just där jag tycker att det blr snett! Det är väldigt ofta som kreationister bli just angripna som personer och inte enbart sin åsikt, åtminsone i sådana här forum. Det har du ju sett själv, eller hur?
/Indy