Det du skriver strider mot all logik. Malakhi 3:6 dikterar att ha-Sheim – Skaparen – inte ändrar Sig.
Du svamlar om logik men kommer med helt lösrykta påståenden om att Gud inte kan ändra sig!
Exo 32:14 Då ångrade HERREN det onda som han hade hotat att göra mot sitt folk.
1Sa 15:35 Samuel ville inte mer se Saul, så länge han levde, ty Samuel sörjde över Saul. Och HERREN ångrade att han hade gjort Saul till kung över Israel.
2Sa 24:16 Men när ängeln räckte ut sin hand över Jerusalem för att ödelägga det, ångrade HERREN det onda och sade till ängeln som fördärvade folket: “Det är nog! Drag tillbaka din hand.” HERRENS ängel var då vid jebusiten Araunas tröskplats.
1Ch 21:15 Gud sände en ängel mot Jerusalem för att ödelägga det. Men när denne höll på med ödeläggelsen såg HERREN det och ångrade det onda, och han sade till ängeln, Fördärvaren: “Det är nog, drag tillbaka din hand.” HERRENS ängel stod då vid jebusiten Ornans tröskplats.
Jer 26:19 Men lät Hiskia, Juda kung, med hela Juda döda honom? Fruktade han inte i stället HERREN och bad till honom, så att HERREN ångrade det onda som han hade talat emot dem? Drar vi inte själva över oss mycket ont nu?”
Amo 7:3 Då ångrade HERREN detta. “Det skall inte ske”, sade HERREN.
Amo 7:6 Då ångrade HERREN detta. “Inte heller detta skall ske”, sade Herren HERREN.
Jon 3:10 När Gud såg vad de gjorde, att de vände om från sin onda väg, ångrade han det onda som han hade hotat att göra mot dem, och han gjorde det inte.
(Jewish Publication Society Bible: Jon 3:10 And God saw their works, that they turned from their evil way; and God repented of the evil, which He said He would do unto them; and He did it not. )
Zec 8:14 Ty så säger HERREN Sebaot: Liksom jag beslöt att straffa er, när era fäder väckte min vrede säger HERREN Sebaot, och jag då inte ångrade det,
Zec 8:15 så har jag i denna tid beslutat att vända om för att göra gott mot Jerusalem och Juda hus. Frukta inte!