Sök       Avancerad sökning

4 av 4
4
Betr. forumvillkor
Postade: 20 April 2008 07:04 - —   [ Ignorera ]   [ # 46 ]  
Junior
RankRank
Antal poster:  46
Gick med  2008-04-19

I rest my case

(EDIT: Jag har varit det här forumet i ett halvår, men är nyregistrerad)

Postade: 20 April 2008 07:15 - —   [ Ignorera ]   [ # 47 ]  
Administratör
RankRankRank
Antal poster:  618
Gick med  2006-05-30

@ Twinsen: – Jag har kikat på de andra inläggen du hunnit med att skriva under ditt första dygn på forumet, och du verkar ha en ganska hånfull underton i dina inlägg. Stämmer det? I så fall föreslår jag att du läser det här innan du skriver mer.

//Admin Mats

Postade: 20 April 2008 07:58 - —   [ Ignorera ]   [ # 48 ]  
Junior
RankRank
Antal poster:  46
Gick med  2008-04-19

Mats, jag ämnar verkligen försöka hålla mig till forumreglerna, och avser inte att ha en hånfull attityd (och hoppas på lämpliga tillsägelser om, och där, det isåfall sker). Om min attityd i mina inlägg inte passar sig för forumet, ska jag ändra på det. Mitt svar på din fråga är alltså nej, det stämmer inte.

Postade: 25 April 2008 08:18 - —   [ Ignorera ]   [ # 49 ]  
Veteran
RankRankRankRank
Antal poster:  1403
Gick med  2007-12-11

Om det finns någonting som jag uppskattar i kristen förkunnelse så är det de allmänmänskliga delar som finns i många religioner: dels barmhärtighetstanken (vilken inte har så mycket med det här att göra), dels ambitionen att förlåta (vilken har lite med det här att göra), dels ambitionen att inte döma så hårt, vilken har med det här att göra. Mitt i alla meningsskiljaktigheter tycker jag att Credoforumet är en lysande möjlighet.

Vi är ju inte här och diskuterar för att dunka varann i ryggen precis. Ibland ligger våra värderingar, eller snarare viljan till förståelse, så långt isär att vi inte finner diskussion meningsfullt. Ibland är det stimulerande att spetsa till argumenten lite, men då får man också vara beredd på en släng av sleven, så att säga. Så länge det finns några diskussioner som leder till ökat samförstånd, så tycker jag det känns meningsfullt att vara med, och det gör det verkligen. Därför vill jag rikta en uppmaning till de som i upprördhet “hoppat av” att tänka över om det inte skulle vara värt att komma tillbaka. Det är långt till 491.

Samtidigt inser jag att dörrarna måste öppnas för så gott som alla hittintills avstängda, för att detta ska ske. Personligt groll är trist, men admin måste nog ta första steget… Då kanske vi dessutom slipper bittra signaturer.

Signatur 

Skulle en välvillig gud begära tilltro till mirakelberättelser för att förlåta?

Postade: 27 April 2008 11:17 - —   [ Ignorera ]   [ # 50 ]  
Administratör
RankRankRank
Antal poster:  618
Gick med  2006-05-30

Jag kan meddela att Scio nu sent omsider har kontaktat mig och förklarat sin uppriktiga hållning och även bett om ursäkt för den onödigt polemiska tonen i det inlägg som föranledde hans avstängning. Det har gjort att jag nu har öppnat hans konto igen på forumet så att han är fri att delta i debatten. (Välkommen tillbaka, Scio!)

När det gäller fallet Joakim är det som sagt en helt annan sak (se min tidigare redogörelse för skälen till att jag inte velat öppna hans konto). Och nu har det tillstött ytterligare en besvärande omständighet som gör att jag känner mig mycket tveksam till att hälsa Joakim välkommen tillbaka på samma sätt som Scio. Mer kan jag inte säga just nu, men jag får säkert anledning att återkomma till detta… (Om du läser det här, Joakim, så vill jag säga att jag är väldigt besviken!)  downer

Av övriga sex (6) i dagsläget avstängda medlemmar (NB! tre teister och tre ateister, för den som menar att jag är partisk!) är ingen aktuell att hälsas välkommen tillbaka.

//Admin Mats

Postade: 14 Maj 2008 07:08 - —   [ Ignorera ]   [ # 51 ]  
Veteran
RankRankRankRank
Antal poster:  1403
Gick med  2007-12-11

Och nu har det tillstött ytterligare en besvärande omständighet som gör att jag känner mig mycket tveksam till att hälsa Joakim välkommen tillbaka på samma sätt som Scio. Mer kan jag inte säga just nu, men jag får säkert anledning att återkomma till detta…

Måste erkänna att jag undrar vad det rör sig om… Kommer det någon förklaring?

Signatur 

Skulle en välvillig gud begära tilltro till mirakelberättelser för att förlåta?

4 av 4
4

© 2006-2011 CredoAkademin, Rehnsgatan 20, 113 57 Stockholm. Tfn 08-545 494 70