Sök       Avancerad sökning

Hur gör man om man vill kommentera artiklar på siten?
Postade: 24 Februari 2008 08:51 - —   [ Ignorera ]  
Senior
RankRankRank
Antal poster:  205
Gick med  2008-02-12

Jag läste några artiklar på siten och reagerade på en del sakfel. Finns det någon möjlighet att kommentera artiklarna?

Signatur 

Jag vet inte

Postade: 24 September 2008 06:14 - —   [ Ignorera ]   [ # 1 ]  
Junior
RankRank
Antal poster:  65
Gick med  2008-08-28

Jag tar mig friheten att papeka ett ytterst litet sakfel som smugit sig in i artikeln “Vad ar intelligent design?”. Kanske ar det en oversattningsmiss?

Dembski refererar till filmen Contact, som grundar sig pa Carl Sagans bok med samma namn. Pa svenska heter filmen Kontakt (Eller gick den helt enkelt under det engelska namnet Contact?). Alltsa inte Narkontakt av tredje graden, som ar en helt annan film.

Det var bara det jag ville saga…

Mvh
Gobble

Postade: 08 Oktober 2008 01:19 - —   [ Ignorera ]   [ # 2 ]  
Administratör
RankRankRank
Antal poster:  618
Gick med  2006-05-30

Detta är en tråd som jag har missat att besvara. Sorry!

Joakim - 24 Februari 2008 07:51 -

Jag läste några artiklar på siten och reagerade på en del sakfel. Finns det någon möjlighet att kommentera artiklarna?

Inte i dagsläget. Vill du kommentera någonting så kan du starta en ny tråd på forumet och framföra dina kommentarer där.

Gobble - 24 September 2008 04:14 -

Jag tar mig friheten att papeka ett ytterst litet sakfel som smugit sig in i artikeln “Vad ar intelligent design?”. Kanske ar det en oversattningsmiss?

Dembski refererar till filmen Contact, som grundar sig pa Carl Sagans bok med samma namn. Pa svenska heter filmen Kontakt (Eller gick den helt enkelt under det engelska namnet Contact?). Alltsa inte Narkontakt av tredje graden, som ar en helt annan film.

Tack för detta påpekande, Gobble. Det är översättningsmiss av mig (det är jag som översatt texten!). Jag såg “Närkontakt av tredje graden” på 70-talet och tyckte mig minnas scenariot med radiosignaler. Men minnet spelade mig tydligen ett spratt. Slarvigt av mig, borde ha kollat upp det bättre.

Tack i alla fall för hjälpen!  smile

//Admin Mats

© 2006-2011 CredoAkademin, Rehnsgatan 20, 113 57 Stockholm. Tfn 08-545 494 70