Ber om att ni ska ha lite förbehåll för min absurda humor som slinker in här och var i långsökta ex., men det blir roligare att skriva inlägg då och måhända roligare/intressantare att läsa kanske.. och kanske till och med lättare att reagera på och se vad jag menar med perversitet.. (blev iofs lite likt mitt gamla inlägg, dock ganska så annorlunda)
Om jag ska göra ett försök att förklara på ett klart och tydligt sätt vad jag tycker att homosexualiteten är reelt felaktigt och ej bra för människor… man kan säga att det är fel på samma sätt; som att ha sex med väggar; som att ha en sexuell relation med ett djur med ett slitstarkt anus; som att ha en familj där alla har sex med alla (under samtycke); att klämma på sin pappas pung; att man har en öppna förhållande (då “jag anser” (jag vet vad Gud avsett) att i ordet förhållande inbegriper att man håller sig till en person)..
...el. att som människa klä sig som en apa och gå runt och dela ut pingisbollar inkletat i jordnötsmör till tonårspojkar (för att man tänder på det sexuellt - efter varje lyckad utdelning så går killen ifråga runt hörnet och gör sina behov).
Ganska oförargligt kan tyckas men otroligt ovärdigt och slöseri med liv, dessutom kränkande mot människorna man utsätter för sin förnedrande sexualiet i smyg.. och självförnedrande också.. Killen har missat målet med sitt liv, Gud har inte skapat människor för att leva så.. (även om homosexualitet kan te sig mer motiverbar genom en kärlektsfull relation, så kan man ju iofs ha haft denna relation på ett vänskapligt plan också)
Även ateister skulle kunna säga till “apklädsel-mannen”; nu har du levt galet och sjukt och perverst liv.. Du borde skämas och förändra ditt liv.. Vad har snubben gjort för ont? Han har levt på ett sätt som är förnedrande för honom själv och kränkande för andra (om de skulle veta om det).. Och det som är så viktigt för en del i tråden är ju att han i alla inte skadat någon…
Av liknade anledningar är jag av den uppfattningen att det är perverst (om än i mindre grad) för killar att stoppa in sak där bak på andra killar och att det är på samma sätt perverst för en tjej att ha sex med en tjej, hur lockande det än kan vara vid olika tillfällen.. Man kan ju såklart vänja sig vid tanken på dessa företelser om man lever med dem under en lång tid, men jag tror inte det känns normalt ifrån början (grupptrycket uteslutet) även om man känner dragningen, man kan förtränga det dock.
Jag tror jag har lite bi-tendeser.. (det har väl alla mer eller mindre) Men jag tycker att det känns fel att ha en sexuell relation med en kille, eller ens göra en sexuell touch på en kille.. det kan ju vara att jag är mkt mer attraherad av kvinnor, och att jag inte skulle trivas med att ha en sådan relation med en kille.. men jag tror att det handlar om en moralisk intuition..? (kanske kan vi veta att det är så till och med rent “empiriskt”; RFSL hade med ett tips i en folder att det underlättar med alkohol i inträdet till homosexuellt sex - är detta förträngandet av spärrar vi har i oss själva, eller spärrar vi fått av omgivningen? tja.. ni vet ju redan vad jag tycker..)
Finns dock grå zooner.. Vi säger att två nunnor lever i en klosterutpost och delar på allt i deras liv, och det har en väldigt stor vänskap och båda är “fysiska” människor som gillar att beröra varandra på ett icke sexuellt sätt, ityp kramas, sova rygg mot rygg när någon drömmt mardrömmar.. Lever inte de i princip som i ett homo-förhållande utan att veta om det? Jag menar på det sättet kan det ju inte vara fel.. Det är ju i sådanna fallet den sexuella biten som är pervers.. om de skulle börja klämma på varandra.. Jag säger bara; pappas pung, pappas pung… (<—- notera absurd humor, det jag menar att det är på samma perversitets skala, kanske inte på samma nivå men ändå.. Jag är ju attraherad av kvinnor, så 2 kvinnor är kanske inte en turnoff för mig personligen, men jag kan ju se att de helt klart inte är en sådan relation som vi är skapad för som människor.. Sen så känner jag mig inte ämnad för att prova på sex med killar, det känns fel faktiskt, trots att man kan se att någon är attraktiv, men att man känner denna person känns fel/konstigt/onaturligt att tända på.. Kanske är det så för andra också..? (alla kan ju se skilldnaden på vackra/mindre idealiska person, det jag menar är mer en gnutta attraktion). Om jag skulle gå ner mig i “gayträsket” så kanske denna känsla skulle kunna nötas bort med tiden.. Oroa dig inte Mats, kvinnor är det jag föredrar..
(Mats är min gamla lärare..) Kanske finns inte denna “felaktighets känsla” om man är supergay, och jätte femenim som kille (maskulin som tjej), men det är jag inte så jag kan inte svara på det..
F.ö. hur kan man utesluta den uppsjö av andra onormala sexualiteter människor sorgligt nog sysslar med, om man anser att homosexualitet är rätt.. Jag tänker b.l.a. på nekrofili om båda parter i förtid gått med på det.. skoningslös machoistisk sex - med grovt våld (dock ej livshotande), bajssex, djursex etc.. Jag tror inte många skulle vilja se att dessa saker blev allmänt accepterat i Sverige.. förutom en och annan knasboll kanske.. Sådanna saker kanske folk kan acceptera om en och annan idiotisk klick pysslade med detta i en källare, men om detta blev den nya normen ifrån stadshuset och att det kanske till och med lärs ut i skolan.. Om det var så, så skulle folk reagera väldigt starkt tror jag.. Varför? Jo, därför att fin och romantisk kärleksfull sex, är det som vi känner på oss är det rätta och det som våra barn borde få lärdom om.. och att det skulle var sorgligt att samhället skulle ta bort detta/föringa detta.. Ok, så det är alltså ok att uppmuntra freaks att fortsätta med dylika sysselsättningar, men inte ok att ha som samhälls norm? hmm.. om det är fel och sorgligt att den stora mängden sysslar med detta, med är det inte lika fel att en “stackars” vilsen individ sysslar med detta - om det är sjukt och tragiskt? (detta skulle man kunna implementera på alla möjliga sexuella avarter..)
Ps. en annan grej jag undrat över är varför det ofta finns “könsroller” i homorelationer? Är det för att den hetrosexuella relationen är det vi är skapat för? Och att dessa roller fyller en viktig funktion? Jag är inte insatt på detta område och känner inte så många homosexuella så jag kan inte påstå att detta är ett vetenskapligt underbyggd tendens. Men många homosexuella relationer har en feminim och en maskulinare part vilket är förbryllande, har jag lagt märke till.DS
Jag tror inte du förstått vad den vetenskapliga processen handlar om? Eller så har du medvetet valt att tolka den på ett annat sätt än mig. Den vetenskapliga processen handlar inte, till skillnad från religion, om blind tro. Det handlar om att forma en tes, testa tesen, och tolka resultaten.
Vad finns det som säger att inte religösa andvänder sig av samma principer; empiri och logik, kära medmänniska..?
En sak som inte rimligtvis kan ha kommit till av en slump t.ex. om vi skulle hitta ett flygande tefat på Mars om vi skulle traska omkring där? Är det inte vetenskapligt att utgå ifrån att den inte har kommit till av en slump..
Men samtidigt säger du att cellernas tillkomst av en slump som i dagens läge inte går att förklara.. att naturlagarna oerhört precissa kalibrering för liv, att påfågelsmönster och dylikt… ska tolkas rent vetenskapligt, men att man ska utesluta en intelligent designer som icke vetenskap? Detta kallar jag ren och skärt förträngande.. du vill helt enkelt inse att kristna är precis lika vetenskapliga som du.. i den mening att vi tror på förnuftet och empirism före önsketänkande i sanningsfrågan..
Lite OT.. men visst..