Sök       Avancerad sökning

Nyheter i forumet
Postade: 12 Juni 2007 01:56 - —   [ Ignorera ]  
Moderator
RankRankRank
Antal poster:  818
Gick med  2007-04-01

Visst är väl tanken med “Nyheter i forumet” på förstasidan, att de senaste förändrade trådarna ska vara längst upp? Så är det inte, i alla fall inte på min dator. Det hjälper inte heller att uppdatera sidan.

Postade: 12 Juni 2007 02:23 - —   [ Ignorera ]   [ # 1 ]  
Administratör
RankRankRank
Antal poster:  618
Gick med  2006-05-30

Nej, listan visar de senaste startade trådarna, inte de senast förändrade trådarna. Jag har tidigare funderat på om vi ska skriva en ny query som i stället visar förändringarna, men då kommer listan egentligen att säga väldigt lite eftersom det för närvarande stundvis skrivs ett tiotal inlägg i timmen.

För att se vilka förändringar som gjorts i de olika trådarna sedan sist man var inne är det meningen att man ska använda länkarna ovanför första forumvyn “Visa nya inlägg” osv. Men de fungerar inte riktigt som jag tänkt… jag håller som bäst på att utreda varför.

Annars ser du ju på mappikonerna om det har gjorts nya inlägg i en tråd. Mapparna är lite gulare/rödare när det finns nya inlägg att läsa (tycker väl personligen att färgskillnaden kunde vara lite större; bör nog prata med vår designer om det).

Postade: 12 Juni 2007 03:21 - —   [ Ignorera ]   [ # 2 ]  
Moderator
RankRankRank
Antal poster:  818
Gick med  2007-04-01

OK!

Postade: 12 Juni 2007 08:00 - —   [ Ignorera ]   [ # 3 ]  
Senior
RankRankRank
Antal poster:  105
Gick med  2007-02-23

Det är ganska schysst att få ett grepp om vad som diskuteras flitigast.
Högerspalten på förstasidan är ganska tom. Man skulle kunna ha en spalt med “hetaste diskussionerna på forumet” eller liknande under “nytt i forumet”.

Postade: 12 Juni 2007 08:12 - —   [ Ignorera ]   [ # 4 ]  
Administratör
RankRankRank
Antal poster:  618
Gick med  2006-05-30

Mm… ingen dum idé. Jag kan undersöka hur det skulle kunna fixas. (Annars har jag reserverat det utrymmet för en annan sak, men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig… =)

‹‹ Stäng taggar      Avatar och foto ››
© 2006-2011 CredoAkademin, Rehnsgatan 20, 113 57 Stockholm. Tfn 08-545 494 70