Sök       Avancerad sökning

Jag kommer att ha långtråkigt då det inte finns elekricitet i himmelen.
Postade: 09 Maj 2011 04:22 - —   [ Ignorera ]  
Rookie
Rank
Antal poster:  6
Gick med  2009-01-16

När vi dör hammnar vi i himmelen men jag tror att jag kommer att ha jättetråkigt då jag är jätteförtjust i elektricitet och jag tror inte det finns elektricitet i himmelen och inte tror jag det finns Cerwin Vega i himmelen heller och jag är jätteförtjust i Cerwin Vega. Men dom har säkert musik i himmelen fast dom inte har Cerwin Vega men tekniken ger utmaningar så att man har någonting att göra och jag tycker om att sysla med elekrticitet och Cerwin Vega och jag tänkte söka till el linjen i yrkesskolan men jag slapp inte in men jag har i alla fall syslat med elektricitet.

Postade: 09 Maj 2011 06:19 - —   [ Ignorera ]   [ # 1 ]  
Moderator
RankRankRankRank
Antal poster:  1564
Gick med  2007-04-01

Jag anar att du har någon ton av humor i ditt inlägg.
Undrade bara om det var en seriös fråga som du verkligen
ville diskutera?

Vad är det som får dig att tro att du skulle behöva just
elektricitet eller annan teknik för att vara lycklig i
himlen? Vad du borde inse är att du försöker fylla
ett behov i ditt inre när du ängnar dig åt att spel
spel eller göra annat med teknikleksaker.
Klart är att detta behov är fullt tillgodosett i himmlen
utan att dessa prylar finns runt omkring dig.
Så aldrig skulle det någonsin vara tråkigt eller ensamt
tillsammans med Gud och medmänniskan i den nya gemenskapen
som finns på andra sidan om döden.

Signatur 

/David

———————
“1 Först av allt uppmanar jag till bön och åkallan, förbön och tacksägelse för alla människor, 2 för kungar och alla i ledande ställning, så att vi kan föra ett lugnt och stilla liv på allt sätt gudfruktigt och värdigt.” - 1 Tim 2:1-2
(Vet att detta står i bibeln men det är möjligen en egen parafrisering, men ni förstår budskapet)

Postade: 09 Maj 2011 07:37 - —   [ Ignorera ]   [ # 2 ]  
Rookie
Rank
Antal poster:  6
Gick med  2009-01-16

Ja detta är en fråga som jag vill diskutera då jag frågat andra och ingen har kunnat svara på den. Men jag har sett tv program om nära döden upplevelser och ingen har sagt att dom skulle ha upptäckt elektricitet under nära döden upplevelsen. Jag är nu 41 år och när jag var 17 år så såg jag ett ufo och några dagar senare när jag satt på bussen på väg hem från yrkesskolan hörde jag att en sa åt sin medpassagerare att en kvinna berättat att hon nyligen sett ett ufo. Kanske samma som jag ? Men jag tänkte att då nästan allting på denna planet och kanske också på övriga planeter där det finns liv drivs av elektricitet så är det ganska viktigt att det finns elektricitet och då borde det också vara viktigt att det finns electricitet i himlen. Eftersom vi är så beroende av mikro chips så gör en electromangnetisk bomb stor skada då den gör att vi på ett ögonblik hammnar i stenåldern. Men på svärdets tid så gjorde inte electromangnetisk bomb någon skada alls så när vi utveklar vapen så anpassar vi dem till våran tid och teknologi. Men naturligtvis så klarar vi oss utan electromangnetisk bomb och naturligtvis behöver vi inte sådan i himlen. Men ufo varelserna tillverkade supraledare som fick förbundsarken att sväva och så lärde dom männskorna att göra kemikalier som fick altaret att självtändas vid reaktion med vatten. Men denna hemlighet var välbevarad och glömdes nästan bort.

Postade: 09 Maj 2011 08:52 - —   [ Ignorera ]   [ # 3 ]  
Moderator
RankRankRankRank
Antal poster:  1564
Gick med  2007-04-01

Jag tror att det blir svårt att diskutera frågan då jag inte riktigt kan följa
ditt resonemang. Tycker det inte verkar vara mycket till diskusion som leder
någon begriplig, varför jag stänger ner tråden.
Verkar nämligen vara ett nonsens resonemang som du får föra någon annan stans.

Signatur 

/David

———————
“1 Först av allt uppmanar jag till bön och åkallan, förbön och tacksägelse för alla människor, 2 för kungar och alla i ledande ställning, så att vi kan föra ett lugnt och stilla liv på allt sätt gudfruktigt och värdigt.” - 1 Tim 2:1-2
(Vet att detta står i bibeln men det är möjligen en egen parafrisering, men ni förstår budskapet)

© 2006-2011 CredoAkademin, Rehnsgatan 20, 113 57 Stockholm. Tfn 08-545 494 70