Sök       Avancerad sökning

9 av 9
9
omöjlig bibeltro
Postade: 13 Juni 2011 05:54 - —   [ Ignorera ]   [ # 121 ]  
Junior
RankRank
Antal poster:  61
Gick med  2009-11-16

Det där får du tala med JV om.

https://watch002.securesites.net/z/contact/submit.htm

Det har jag redan gjort, och det finns ju inte mycket att säga. Det är ju sant!

Postade: 13 Juni 2011 07:07 - —   [ Ignorera ]   [ # 122 ]  
Senior
RankRankRank
Antal poster:  157
Gick med  2011-01-23
Johnny Sanchez - 13 Juni 2011 05:54 -

Svara du på vem Jesus godkänner:

Matt 7:21- 23
” 21Inte alla som säger ’Herre, herre’ till mig skall komma in i himmelriket, utan bara de som gör min himmelske faders vilja. 22 På den dagen skall många säga till mig: ’Herre, herre, har vi inte profeterat i ditt namn och drivit ut demoner i ditt namn och gjort många underverk i ditt namn?’ 23 Då skall jag säga dem som det är: ’Jag känner er inte. Försvinn härifrån, ni ondskans hantlangare!’”

Postade: 13 Juni 2011 07:32 - —   [ Ignorera ]   [ # 123 ]  
Junior
RankRank
Gick med  2009-11-16
Samtron - 13 Juni 2011 07:07 -

” 21Inte alla som säger ’Herre, herre’ till mig skall komma in i himmelriket, utan bara de som gör min himmelske faders vilja. 22 På den dagen skall många säga till mig: ’Herre, herre, har vi inte profeterat i ditt namn och drivit ut demoner i ditt namn och gjort många underverk i ditt namn?’ 23 Då skall jag säga dem som det är: ’Jag känner er inte. Försvinn härifrån, ni ondskans hantlangare!’”

Ge mig ett skäl till varför jag skulle svara dig när du själv inte klarar av att ha en saklig dialog där båda parter svarar på varandras frågor och bemöter svaren sakligt. Såg förresten att du fått en tillsägelse redan…
Läste du inte vad jag skrev ovan om JV’s mentalitet. Spelar ingen roll vad jag skriver, du har redan bestämt i förväg vad som är ‘sant’ och läser bibeln genom Sällskapets glasögon!

Postade: 13 Juni 2011 07:57 - —   [ Ignorera ]   [ # 124 ]  
Senior
RankRankRank
Gick med  2011-01-23
Johnny Sanchez - 13 Juni 2011 07:32 -

Ge mig ett skäl till varför jag skulle svara dig när du själv inte klarar av att ha en saklig dialog där båda parter svarar på varandras frågor och bemöter svaren sakligt. Såg förresten att du fått en tillsägelse redan…
Läste du inte vad jag skrev ovan om JV’s mentalitet. Spelar ingen roll vad jag skriver, du har redan bestämt i förväg vad som är ‘sant’ och läser bibeln genom Sällskapets glasögon!

Varför du skulle svara:
1 Petrus 3:15 2000
” Men Herren, Kristus, skall ni hålla helig i era hjärtan. Var alltid beredda att svara var och en som kräver besked om ert hopp.”

Postade: 13 Juni 2011 10:47 - —   [ Ignorera ]   [ # 125 ]  
Junior
RankRank
Gick med  2009-11-16
Samtron - 13 Juni 2011 07:57 -

Varför du skulle svara:
” Men Herren, Kristus, skall ni hålla helig i era hjärtan. Var alltid beredda att svara var och en som kräver besked om ert hopp.”

Herren Jesus kristus försöker jag hålla heligt i mitt hjärta, och jag är alltid beredd att svara var och en som verkligen vill veta det hopp jag har. Men detta gäller ju givetvis inte dig, eftersom du egentligen inte bryr dig om vad jag tror utan är bara ute efter att diskutera. Som jag skrev innan ang JV’s mentalitet “Spelar ingen roll vad jag skriver, du har redan bestämt i förväg vad som är ‘sant’ och läser bibeln genom Sällskapets glasögon!”

Därför svarar jag inte dig:

“Avvisa dumma och meningslösa diskussioner. Du vet att de föder strider…”- 2 Tim 2:23

Lite märkligt att du gång på gång citerar en av mina favorit texter 1 Pet 3:15, med tanke på att “svara” är precis vad du INTE gör. Du klarar inte av att hålla en vanlig dialog, så varför begära av andra något som du själv inte följer?

Moderatorn David bad nu om att vi skulle hålla oss till ämnet i tråden, så respektera gärna det då! Jag har inget mer intresse att svara på dina meningslösa kommentarer.

/J

Postade: 13 Juni 2011 11:27 - —   [ Ignorera ]   [ # 126 ]  
Senior
RankRankRank
Gick med  2011-01-23
Johnny Sanchez - 13 Juni 2011 10:47 -
Samtron - 13 Juni 2011 07:57 -

Varför du skulle svara:

Herren Jesus kristus försöker jag hålla heligt i mitt hjärta, och jag är alltid beredd att svara var och en som verkligen vill veta det hopp jag har. Men detta gäller ju givetvis inte dig, eftersom du egentligen inte bryr dig om vad jag tror utan är bara ute efter att diskutera. Som jag skrev innan ang JV’s mentalitet “Spelar ingen roll vad jag skriver, du har redan bestämt i förväg vad som är ‘sant’ och läser bibeln genom Sällskapets glasögon!”

Därför svarar jag inte dig:

“Avvisa dumma och meningslösa diskussioner. Du vet att de föder strider…”- 2 Tim 2:23

Lite märkligt att du gång på gång citerar en av mina favorit texter 1 Pet 3:15, med tanke på att “svara” är precis vad du INTE gör. Du klarar inte av att hålla en vanlig dialog, så varför begära av andra något som du själv inte följer?

Moderatorn David bad nu om att vi skulle hålla oss till ämnet i tråden, så respektera gärna det då! Jag har inget mer intresse att svara på dina meningslösa kommentarer.

/J

Ok. du kunde du inte svara på min fråga, tack ändå.

Postade: 14 Juni 2011 09:33 - —   [ Ignorera ]   [ # 127 ]  
Junior
RankRank
Gick med  2009-11-16

Ok. du kunde du inte svara på min fråga, tack ändå.

Som sagt så avvisar jag en meningslös diskussion med dig i enlighet med vad Guds ord lär.
Det är ju du som inte kunde svara på mina frågor, så varför bemöda sig med att diskutera med en som inte klarar av en dialog,
och som hela tiden ignorerar och slingrar sig;-)

Postade: 21 Juni 2011 05:56 - —   [ Ignorera ]   [ # 128 ]  
Senior
RankRankRank
Antal poster:  881
Gick med  2008-10-26
fromsint - 15 December 2010 11:32 -

För allt fler samfundsmedlemmar - framförallt Svenska Kyrkans - framstår de traditionella bibeltolkningarna som allt mer otidsenliga i dagens allt mer toleranta samhälle. Att ständigt omtolka Bibeln efter de rådande åsiktsmönstren och ståndpunkterna är således angeläget. Det brådskar!
Samfund, som hävdar Moseboks skapelseberättelse som bokstavlig sanning försvårar eller omöjliggör kristen tro för majoriteten av dagens människor. Sak samma med dem, som envist hänger fast vid Bibelns kvinnosyn och stela könsrollsmönster. Glädjande har framförallt Svenska Kyrkan men även Missionskyrkan härvidlag sökt nya, mer tidsenliga vägar. Tyvärr ofta i hård konfrontation mot mer moralkonservativa krafter och kretsar. En påtaglig modernisering är således på gång, glädjande nog.
Moralkonservatism och biblisk fundamentalism är krafter som måste övervinnas om kristendomen ska förbli en livsåskådning, som moderna människor kan ta på allvar.

Vad har menlösa och veliga kyrkor att erbjuda mer än ett halmstrå när det blåser. Vem tar kyrkor som övergett sin tro och sitt syfte på allvar? Varför skulle de inte trampas ner av människorna?

Tänk på de kyrkor som när tidsandan är emot de homosexuella kallar homosexualitet för en dödsynd och vill spärra in dem på sinnessjukhus och när tidsandan är för dem viger dem till präst och välsignar i Guds namn deras last. Deras framfart är lik rattfylleristers, de håller sig inte på vägen som är Jesus Kristus.

I en tidsålder där vetenskapliga teorier och vad som anses passande är som dagsländor erbjuder Kristen tro något bestående och det skulle inte alls förvåna mig om fler och fler kommer till söka sig till bibelns Gud för att få en fast punkt i tillvaron. I en kärlekslöst samhälle där människor alltmer betraktas som sexleksaker erbjuder kristen tro oss att få det enastående värdet att få bli Guds barn. Inte heller är det de kristna kyrkor och rörelser som blint följer den svenska tidsandan som går framåt, utan det är faktiskt de som låter sig förnyas genom bibelstudier.

2Anpassa er inte efter denna världen, utan låt er förvandlas genom förnyelsen av era tankar, så att ni kan avgöra vad som är Guds vilja: det som är gott, behagar honom och är fullkomligt. Rom 12:2

9 av 9
9

© 2006-2011 CredoAkademin, Rehnsgatan 20, 113 57 Stockholm. Tfn 08-545 494 70