Samtron - 13 Juni 2011 07:57 -
Johnny Sanchez - 13 Juni 2011 07:32 -
Samtron - 13 Juni 2011 07:07 -
Johnny Sanchez - 13 Juni 2011 05:54 -
Det där får du tala med JV om.
https://watch002.securesites.net/z/contact/submit.htm
Det har jag redan gjort, och det finns ju inte mycket att säga. Det är ju sant!
Svara du på vem Jesus godkänner:
Matt 7:21- 23
” 21Inte alla som säger ’Herre, herre’ till mig skall komma in i himmelriket, utan bara de som gör min himmelske faders vilja. 22 På den dagen skall många säga till mig: ’Herre, herre, har vi inte profeterat i ditt namn och drivit ut demoner i ditt namn och gjort många underverk i ditt namn?’ 23 Då skall jag säga dem som det är: ’Jag känner er inte. Försvinn härifrån, ni ondskans hantlangare!’”
Ge mig ett skäl till varför jag skulle svara dig när du själv inte klarar av att ha en saklig dialog där båda parter svarar på varandras frågor och bemöter svaren sakligt. Såg förresten att du fått en tillsägelse redan…
Läste du inte vad jag skrev ovan om JV’s mentalitet. Spelar ingen roll vad jag skriver, du har redan bestämt i förväg vad som är ‘sant’ och läser bibeln genom Sällskapets glasögon!
Varför du skulle svara:
1 Petrus 3:15 2000
” Men Herren, Kristus, skall ni hålla helig i era hjärtan. Var alltid beredda att svara var och en som kräver besked om ert hopp.”
Herren Jesus kristus försöker jag hålla heligt i mitt hjärta, och jag är alltid beredd att svara var och en som verkligen vill veta det hopp jag har. Men detta gäller ju givetvis inte dig, eftersom du egentligen inte bryr dig om vad jag tror utan är bara ute efter att diskutera. Som jag skrev innan ang JV’s mentalitet “Spelar ingen roll vad jag skriver, du har redan bestämt i förväg vad som är ‘sant’ och läser bibeln genom Sällskapets glasögon!”
Därför svarar jag inte dig:
“Avvisa dumma och meningslösa diskussioner. Du vet att de föder strider…”- 2 Tim 2:23
Lite märkligt att du gång på gång citerar en av mina favorit texter 1 Pet 3:15, med tanke på att “svara” är precis vad du INTE gör. Du klarar inte av att hålla en vanlig dialog, så varför begära av andra något som du själv inte följer?
Moderatorn David bad nu om att vi skulle hålla oss till ämnet i tråden, så respektera gärna det då! Jag har inget mer intresse att svara på dina meningslösa kommentarer.
/J