Sök       Avancerad sökning

Bild på Gud!
Postade: 04 Juli 2010 07:25 - —   [ Ignorera ]  
Rookie
Rank
Antal poster:  2
Gick med  2010-07-04

För snart femton år sedan visade Herren mig hur Gud såg ut och hur världen hängde ihop. Jag fick se två Gudar likt statyer på ett vitt klot och fick se hur vårt universum var beläget i klotet. Allt var placerat i ett parallellt universum. Det fanns också ett större vitt klot utan några Gudar på en bit ifrån. Den ena Guden var A och den andra O. Och Herren sa också till mig att han var A och O och Lagen och att Lagen ingick i Gudomen. Herren har sedan sagt till mig att man skall tro att A och O och Over-Lord = Jesus Kristus Guds enfödde Son dvs att Jesus är Vår Herre och att Han har tre Gudar i sig. Det vill säga tre-enig! Och att han befinner sig i himmelriket beläget inne i solen. Jag har dock aldrig träffat Jesus personligen men fått många budskap ifrån honom.

Bild på Gud enligt mig:

http://hem.bredband.net/reinstro/Gudsmodell.tif

Vad tror ni om den Gudsmodellen? Gud sa en gång till mig att det påminner om rysska dockor. Vi är i Gud. Gud är i Over_Lord. Over_Lord är kanske i någon ännu större Gud.

Postade: 04 Juli 2010 04:00 - —   [ Ignorera ]   [ # 1 ]  
Senior
RankRankRank
Antal poster:  392
Gick med  2007-12-07
Reine - 04 Juli 2010 05:25 -

För snart femton år sedan visade Herren mig hur Gud såg ut och hur världen hängde ihop. Jag fick se två Gudar likt statyer på ett vitt klot och fick se hur vårt universum var beläget i klotet. Allt var placerat i ett parallellt universum. Det fanns också ett större vitt klot utan några Gudar på en bit ifrån. Den ena Guden var A och den andra O. Och Herren sa också till mig att han var A och O och Lagen och att Lagen ingick i Gudomen. Herren har sedan sagt till mig att man skall tro att A och O och Over-Lord = Jesus Kristus Guds enfödde Son dvs att Jesus är Vår Herre och att Han har tre Gudar i sig. Det vill säga tre-enig! Och att han befinner sig i himmelriket beläget inne i solen. Jag har dock aldrig träffat Jesus personligen men fått många budskap ifrån honom

Hej, hur vet du att du faktiskt såg det här och att det inte var en kemiskt inducerad hallucination? Skedde detta när du hade en NDU/UKU eller använde droger? Kan du beskriva situationen när du hade den här upplevelsen närmare?

Finns det något sätt vi andra kan få redan på det här också? Gör din gudsmodell några testbara förutsägelser? Visste du att solen i själva verket inte har något himmelrike i sig utan är en stor himlakropp där kemiska ämnen undergår fusion?

Postade: 05 Juli 2010 05:12 - —   [ Ignorera ]   [ # 2 ]  
Rookie
Rank
Gick med  2010-07-04

Nej några droger har jag aldrig använt mig av. Det är en bild Gud gav mig om universums byggnad. Det finns alltså ett parallellt univerum inne i solen. Där himmelriket är beläget.

Postade: 09 Juli 2010 09:50 - —   [ Ignorera ]   [ # 3 ]  
Senior
RankRankRank
Antal poster:  392
Gick med  2007-12-07

Hur vet du det? Hur vet du att det var en bild som gud gav dig? Vad är din definition av “parallellt universum”? Kan du förklara för mig vad du tror solen är för något?

Postade: 10 Juli 2010 12:17 - —   [ Ignorera ]   [ # 4 ]  
Rookie
Rank
Gick med  2010-07-04
Moridin - 09 Juli 2010 07:50 -

Hur vet du det? Hur vet du att det var en bild som gud gav dig? Vad är din definition av “parallellt universum”? Kan du förklara för mig vad du tror solen är för något?

Det var en rörlig bild Gud gav mig. Min definition av ett parallellt universum är att det existerar utanför Vårt universum. Vårt universum är beläget i detta universum. Jag tror solen innehåller ett himmelskt paradis dit goda själar får komma. Dit går nog bara att komma till efter döden. Min själ har dock varit inne i solen enligt Gud det var verkligen underbart. Onda människor får ett sämre öde och hamnar i dödsriket för att därefter reinkarnera på ett dåligt ställe. Jag tror alltså att himmelriket kommer inom oss och fortsätter i all evighet. Jag tror alltså att solen innehåller liv. Jag har sett det med mina egna ögon. Jag fick kärlek som strömmade genom kött ben och märg på mig. Ett mående som var tusenfalt bättre än ett normalt friskt tillstånd på jorden. Gud har lovat mig att jag skall få möta Jesus där efter döden.

Postade: 01 Augusti 2010 02:08 - —   [ Ignorera ]   [ # 5 ]  
Senior
RankRankRank
Antal poster:  106
Gick med  2010-04-05

Hur tror du att detta kan vara möjligt? Hur kan solen innehålla liv?Varför har din själ varit i solen?

Signatur 

“Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda.”
Einstein

Postade: 11 Augusti 2010 04:12 - —   [ Ignorera ]   [ # 6 ]  
Senior
RankRankRank
Gick med  2010-04-05
Reine - 09 Juli 2010 10:17 -
Moridin - 09 Juli 2010 07:50 -

Det var en rörlig bild Gud gav mig. Min definition av ett parallellt universum är att det existerar utanför Vårt universum. Vårt universum är beläget i detta universum. Jag tror solen innehåller ett himmelskt paradis dit goda själar får komma. Dit går nog bara att komma till efter döden. Min själ har dock varit inne i solen enligt Gud det var verkligen underbart. Onda människor får ett sämre öde och hamnar i dödsriket för att därefter reinkarnera på ett dåligt ställe. Jag tror alltså att himmelriket kommer inom oss och fortsätter i all evighet. Jag tror alltså att solen innehåller liv. Jag har sett det med mina egna ögon. Jag fick kärlek som strömmade genom kött ben och märg på mig. Ett mående som var tusenfalt bättre än ett normalt friskt tillstånd på jorden. Gud har lovat mig att jag skall få möta Jesus där efter döden.

Reine. Hur kan du på ett trovärdigt vetenskapligt sätt förklara att du eller din själ varit i solen och att solen innehåller liv?

Signatur 

“Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda.”
Einstein

Postade: 02 September 2010 01:52 - —   [ Ignorera ]   [ # 7 ]  
Senior
RankRankRank
Gick med  2010-04-05

R

Signatur 

Einstein

© 2006-2011 CredoAkademin, Rehnsgatan 20, 113 57 Stockholm. Tfn 08-545 494 70