Sök       Avancerad sökning

3 av 3
3
Moonie rörelsen: Hur farlig är den?
Postade: 26 Augusti 2010 09:18 - —   [ Ignorera ]   [ # 31 ]  
Moderator
RankRankRankRank
Antal poster:  1564
Gick med  2007-04-01
Chrawnus - 25 Augusti 2010 02:35 -
David Kärrsmyr - 25 Augusti 2010 01:57 -
Chrawnus - 24 Augusti 2010 12:39 -
David Kärrsmyr - 24 Augusti 2010 10:53 -

Är det ingen som är rädd för märket i bibeln som kommer till följd av det nya världsregimen? Är det inte rimligt att tro att agenturerna har fortsatt med forskning mer avancerad än den som gjordes med LSD, om ni förstår vad jag menar?

Jag har en svag känsla av att när antikrist kommer så kommer det att vara klart och tydligt för alla vaksamma kristna vem han/de är, så jag tror inte att vi kommer att behöva oroa oss över om vi skulle råka ta märket i misstag eller inte.

Sen är det ju ändå inte dumt att vara lite försiktig med alla sorts hudimplanterade chip eller märken.

Ville bara säga klart och tydligt att det uppenbarligen inte verkar finnas någon som officiellt tror att vi redan har teknologi som liknar den märkning som du beskriver som är mer avancerad än hallucinogena droger. Tror du trots allt att det kan komma en sådan tid?

Du har väl hört talas om RFID-chip?

Annars går det ju att läsa om det.

//EDIT

Eller den engelska sidan med mer information.

Säger inte att det här är märket, men det tycks vara en bra kandidat. Dock skall ju märket också ha något med vilddjurets tal att göra, så det återstår ju att se hur någon skall kunna koppla ihop RFID-chippen med talet på ett sätt som inte är långsökt.

//EDIT 2

Här är en annan Wikisida som handlar specifikt om att implantera bl.a. RFID-chippen(chipsen?) under huden…

Jag har nu den fulla övertygelsen att den kristna kyrkan kommer uppleva en förföljelse som inte har skådats tidigare under historien. Den nya tiden har nya utmaningar, vilket jag skrivit om tidigare. Det är bara en tidsfråga innan vi tvingas under jord igen som kyrka detta framstår mycket klart för min tanke!

Signatur 

/David

———————
“1 Först av allt uppmanar jag till bön och åkallan, förbön och tacksägelse för alla människor, 2 för kungar och alla i ledande ställning, så att vi kan föra ett lugnt och stilla liv på allt sätt gudfruktigt och värdigt.” - 1 Tim 2:1-2
(Vet att detta står i bibeln men det är möjligen en egen parafrisering, men ni förstår budskapet)

Postade: 26 Augusti 2010 10:20 - —   [ Ignorera ]   [ # 32 ]  
Senior
RankRankRank
Antal poster:  525
Gick med  2010-07-13
David Kärrsmyr - 26 Augusti 2010 07:18 -
Chrawnus - 25 Augusti 2010 02:35 -
David Kärrsmyr - 25 Augusti 2010 01:57 -
Chrawnus - 24 Augusti 2010 12:39 -
David Kärrsmyr - 24 Augusti 2010 10:53 -

Är det ingen som är rädd för märket i bibeln som kommer till följd av det nya världsregimen? Är det inte rimligt att tro att agenturerna har fortsatt med forskning mer avancerad än den som gjordes med LSD, om ni förstår vad jag menar?

Jag har en svag känsla av att när antikrist kommer så kommer det att vara klart och tydligt för alla vaksamma kristna vem han/de är, så jag tror inte att vi kommer att behöva oroa oss över om vi skulle råka ta märket i misstag eller inte.

Sen är det ju ändå inte dumt att vara lite försiktig med alla sorts hudimplanterade chip eller märken.

Ville bara säga klart och tydligt att det uppenbarligen inte verkar finnas någon som officiellt tror att vi redan har teknologi som liknar den märkning som du beskriver som är mer avancerad än hallucinogena droger. Tror du trots allt att det kan komma en sådan tid?

Du har väl hört talas om RFID-chip?

Annars går det ju att läsa om det.

//EDIT

Eller den engelska sidan med mer information.

Säger inte att det här är märket, men det tycks vara en bra kandidat. Dock skall ju märket också ha något med vilddjurets tal att göra, så det återstår ju att se hur någon skall kunna koppla ihop RFID-chippen med talet på ett sätt som inte är långsökt.

//EDIT 2

Här är en annan Wikisida som handlar specifikt om att implantera bl.a. RFID-chippen(chipsen?) under huden…

Jag har nu den fulla övertygelsen att den kristna kyrkan kommer uppleva en förföljelse som inte har skådats tidigare under historien. Den nya tiden har nya utmaningar, vilket jag skrivit om tidigare. Det är bara en tidsfråga innan vi tvingas under jord igen som kyrka detta framstår mycket klart för min tanke!

Jag tror dock bara att verkliga kristna (Vilka som är verkliga kristna kan vi ju inte bedöma själva, det vet bara Gud) kommer att behöva gå under jorden, alla andra kommer säkerligen att välkomna antikrist och märket.Så man kommer ju åtminstone att märka om någon påstår sig vara kristen, men inte är det (nämligen att han accepterar märket och antikrist som sin ledare.)

Om det däremot går så långt att en person hellre torteras (för jag är säker på att det här kommer att hända) eller dödas än accepterar märket så kan man ju vara ganska säker på att han/hon är en verklig kristen.

Dessutom:

Sv Folkbibeln: Upp 13:16-18

”Och det [avser det andra vilddjuret, den falske profeten] tvingar alla, små och stora, rika och fattiga, fria och slavar, att ta emot ett märke på högra handen eller på pannan, så att ingen kan köpa eller sälja utom den som har märket, vilddjurets namn eller dess namns tal. Här gäller det att vara vis. Den som har förstånd må räkna ut vilddjurets tal, ty det är en människas tal. Och dess tal är sexhundrasextiosex”

(not: Folkbibeln har översatt det grekiska ordet poieo till tvingar, men i 1917-års översättning så är det översatt till förmår som är mera korrekt. Tydligen kommer den här “profeten” att lura och påverka människor så att de tar emot märket..

Vidare ( Jag tar mycket av vad jag skriver härifrån, en tämligen bra sida om kristendomen och dess grunder :

Direkt citat följer

“4. Det skall inte vara svårt att förstå när det är dags att förstå
Min uppfattning om tolkningen av vad 666 står för, är den att Gud självklart inte har tänkt att det här skall vara så svårt att man måste vara expert på talmystik, grekiska, historia eller något annat för att man skall förstå vad Gud vill förmedla. Därför skall vi nog läsa talet precis så som det står. Men Gud har valt att förmedla det här till oss på ett sätt som IDAG är lite underligt och kryptiskt, och det har gett näring åt alla möjliga spekulationer under historiens gång. Gud har här dolt en sanning som skall uppenbaras först när tiden är inne. Om vi skulle få veta allt i förväg skulle vi förmodligen bli uppblåsta och högmodiga. Så han döljer sina sanningar för oss för att vi skall vara beroende av honom istället för att klara av allt med egen kunskap och förträfflighet. Därför tror jag att inte någon enda människa ännu förstår den fulla betydelsen av talet 666 och vilddjurets märke. Men för den som håller fast vid sanningen och beroendet av Gud, kommer han att uppenbara innebörden av talet och märket när det är dags att ha den kunskapen. Jag är övertygad om att vi kommer att få den kunskapen enkelt och gratis när tiden är inne. Ingen kommer att behöva köpa ”den senaste boken” för att få de kunskaper som behövs för att klara sig undan, inte heller gå på någon särskild Bibelskola, etc.

Än så länge har alltså ingen fulla sanningen om detta tal 666, men det är inte fel av oss att studera Skriften för att finna denna sanning. I Daniels bok (GT) 12:4 står det:

“Men du, Daniel, må gömma dessa ord och försegla denna skrift intill ändens tid; många komma att rannsaka den, och insikten skall så växa till.” (1917-års översättning)

Detta Bibelord kan vi säkerligen även applicera på tolkningen av talet 666. I så fall säger det oss, att ingen än så länge haft den fulla sanningen, men vi kommer att finna den i den yttersta tiden om vi studerar Skriften. Låt oss därför läsa Bibeln framför allt annat! “ - Från Bibelfokus (Tyckte dock att de var tillräckligt intressanta för att fundera på.)

Upp 14:8-12: ”Ännu en annan ängel följde efter, och han sade: ‘Fallet, fallet är det stora Babylon, som har gett alla folk att dricka av sin otukts vredesvin.’ En annan ängel, den tredje, följde dem och sade med stark röst: ‘Den som tillber vilddjuret och dess bild och tar dess märke på sin panna eller sin hand, han skall själv få dricka av Guds vredes vin, som oblandat hälls i Guds vredes bägare. Han kommer att plågas i eld och svavel inför de heliga änglarna och inför Lammet. Röken från deras plåga stiger upp i evigheternas evigheter. De har ingen ro eller vila vare sig dag eller natt, dessa som tillber vilddjuret och dess bild och tar emot märket med dess namn. I detta visar sig de heligas uthållighet: de håller fast vid Guds bud och tron på Jesus.’ “

Upp 13:11-15: “Och jag såg ett annat vilddjur stiga upp ur jorden. Det hade två horn som ett lamm men talade som en drake. Det utövar det första vilddjurets hela makt inför det och får jorden och dess invånare att tillbe det första vilddjuret, vars dödliga sår hade blivit läkt. Det gör stora tecken och får till och med eld att falla från himlen ner på jorden i människornas åsyn. Genom de tecken det har fått makt att göra inför vilddjuret vilseleder det dem som bor på jorden. Det befaller jordens invånare att göra en bild åt vilddjuret, som har ett sår av ett svärd men levde. Och det fick makt att ge livsande åt vilddjurets bild, så att bilden till och med kunde tala och låta döda alla dem som inte tillbad vilddjurets bild.”

Upp 13:3-4: “Hela jorden förundrade sig över vilddjuret och följde efter det, och man tillbad draken, därför att han hade gett sin makt åt vilddjuret. Och man tillbad vilddjuret och sade: ‘Vem är som vilddjuret, och vem kan strida mot det?’ ”

Så tydligen kommer alla icke-kristna och falska kristna att bli lurade av Vilddjuret och dess profet så att de tar emot märket och tillber vilddjuret. För det tycks vara så att om man tar emot märket så har man förhärdat sitt hjärta så till den grad att man inte kan ta emot frälsningen längre:

Upp 14:9-12

9 En annan ängel, den tredje, följde dem och sade med stark röst: “Den som tillber vilddjuret och dess bild och tar dess märke på sin panna eller sin hand, 10 han skall själv få dricka av Guds vredes vin, som oblandat hälls i Guds vredes bägare. Han kommer att plågas i eld och svavel inför de heliga änglarna och inför Lammet. 11 Röken från deras plåga stiger upp i evigheternas evigheter. De har ingen ro eller vila vare sig dag eller natt, dessa som tillber vilddjuret och dess bild och tar emot märket med dess namn. 12 I detta visar sig de heligas uthållighet: de håller fast vid Guds bud och tron på Jesus.”

Alltså borde det viktigaste för oss kristna just nu vara att hålla oss till Bibeln för att se till att vi har en rätt tro, be att Gud skulle ge oss uthållighet och bevara oss i tron och vara vaksamma så att vi inte blir lurade.

Själv är jag dock övertygad att vad som än händer nu i framtiden så kommer Gud att ta hand om oss. Även om många av oss säkerligen kommer att bli dödade och förföljda. Men då kan vi tänka på följande bibelord:

Matt 5:10-12

10 Saliga är de som blir förföljda för rättfärdighetens skull, dem tillhör himmelriket.
11 Saliga är ni, när människor hånar och förföljer er, ljuger och säger allt ont om er för min skull. 12 Gläd er och jubla, ty er lön är stor i himlen. På samma sätt förföljde man profeterna före er.

Och Upp 13:8-10

8 Alla jordens invånare kommer att tillbe det, alla som inte har sitt namn skrivet i livets bok som tillhör Lammet som är slaktat från världens grundläggning. 9 Den som har öron må höra. 10 Om någon måste gå i fångenskap, skall han gå i fångenskap. Och om någon måste dödas med svärd, skall han dödas med svärd. Här visar sig de heligas uthållighet och tro.

Postade: 01 September 2010 09:10 - —   [ Ignorera ]   [ # 33 ]  
Veteran
RankRankRankRank
Antal poster:  1403
Gick med  2007-12-11

Sista stycket ovan:

Upp 13:8 Alla jordens invånare kommer att tillbe det, alla som inte har sitt namn skrivet i livets bok som tillhör Lammet som är slaktat från världens grundläggning.

Lammet som är slaktat från världens grundläggning?

Upp 22:18-19

Här skulle det kunna gå riktigt illa!  tongue wink

Signatur 

Skulle en välvillig gud begära tilltro till mirakelberättelser för att förlåta?

Postade: 02 September 2010 11:35 - —   [ Ignorera ]   [ # 34 ]  
Senior
RankRankRank
Antal poster:  525
Gick med  2010-07-13
Imatea - 01 September 2010 07:10 -

Sista stycket ovan:

Upp 13:8 Alla jordens invånare kommer att tillbe det, alla som inte har sitt namn skrivet i livets bok som tillhör Lammet som är slaktat från världens grundläggning.

Lammet som är slaktat från världens grundläggning?

Upp 22:18-19

Här skulle det kunna gå riktigt illa!  tongue wink

Nå, om det är en felöversättning så är det ju de som översatt bibeln som skall oroa sig och inte jag tongue wink.

Men tydligen kan det översättas både på det viset som jag citerade det (från SFB) och så här som 1917:s Bibel översätter det:

8Och alla jordens inbyggare skola tillbedja det, ja, envar som icke har sitt namn från världens begynnelse skrivet i livets bok, det slaktade Lammets bok.

Troligen så är 1917:s översättning mera korrekt, om man ser till sammanhanget (d.v.s hela NT)

3 av 3
3

© 2006-2011 CredoAkademin, Rehnsgatan 20, 113 57 Stockholm. Tfn 08-545 494 70