Förstår inte debatten, det är väll inte så mycket att snacka om vad man ska göra, står ju klart och tydligt.
5 Mos 23:10 Om bland dig finnes någon som icke är ren, därigenom att något har hänt honom under natten, så skall han gå ut till något ställe utanför lägret; han får icke komma in i lägret.5 Mos 23:11 Och mot aftonen skall han bada sig i vatten, och när solen går ned, får han gå in i lägret.
5 Mos 23:12 Du skall hava en särskild plats utanför lägret, dit du kan gå avsides.
5 Mos 23:13 Och du skall jämte annat som du bär hava en pinne, och när du vill sätta dig därute, skall du med den gräva en grop och sedan åter täcka över din uttömning.
Gör du något orent under natten som exempelvis onani. Så skall du gå ut lägret (ta med dig satsen och en pinne, kommer till det senare). Råkar du inte befinna dig i ett läger så är det oklart. Men för att vara på den säkra sidan bör du gå ut ur lägenheten/villan/husbilen/tältet. Se till att bestämma en plats i förväg, då både du och jag vet att du kommer att onanera. Hur som helst det böra vara lite privat, och en fördel om det är varmt och har en pool (du ska stanna där tills solen går ner, se även till att polen är fylld med vatten, skippa mjölk eller andra galenskaper). Iaf lägg din pinne och din uppsamlade sats åt sidan för ett tag, och ta ett bad. Sen när du har badat klart ska du förslagsvis ta en pinne (annat går bra om du inte har en pinne, kan rekommendera en spade), gräv en grop och sedan slänger du ner din sats och täcker över den med jord. Enda du behöver göra nu är att vänta tills solen går ner.
Avviker du från detta är det ditt påhitt, och då bryter du säkert mot någon av följande budord, samt guds ord (då tolkningen av vissa av dessa är lite luddiga så lämnar jag det till mer begåvade människor att tyda dem):
# Jag är Herren, din Gud. Du ska inte ha andra gudar vid sidan av mig.
# Du ska inte göra dig någon bildstod eller avbild, och du ska inte tillbe eller tjäna dem.
# Du ska inte missbruka Herrens namn.
# Du ska inte begå äktenskapsbrott.
# Du ska inte vittna falskt mot din medmänniska.
Jag personligen tycker att det här verkar vara jobbigt. Men om skaparen av allting som är allvetande och har dödat folk för mindre säger det, så är det inget att tveka om.