Samme Gud eller en annan Jesus
Skrivet 26 jan 2010, kl 8.37  
Senior
RankRankRank
Antal inlägg:  305
Medlem sedan  2008-02-01

Lördagen den 6 februari är det planerat föreläsningar av Stefan Gustavsson i Smyrnakyrkan, Göteborg den församling, som jag fått tillhöra sen 40 år tillbaka. Det skall bli spännande.

Idag på morgonen har jag Bloggat om “Samme Gud eller en annan Jesus”. Jag trotsar reglerna och hänvisar till samma adress, som redan finns i min presentation här på Credo.

[länk borttagen]

När Bibel 2000 kom ut, så blev jag tvungen att forska i vad teologi innebär och olika tolkningsmodeller. Det är tack vare allt motstånd i kristna debatter på nätet, som jag kan skriva som Paulus:
Jag vet på vem jag tror.

Jesus är den samme i hela bibeln och Gud är den samme även i Nya Testamentet, som han är i GT.

Skrivet 26 jan 2010, kl 11.50   [ # 1 ]  
Moderator
RankRank
Antal inlägg:  63
Medlem sedan  2008-10-27

Gunnel,
Länken borttagen.

se regel 7

7. Mångordiga monologer utan vilja till dialog samt reklam för egna eller andras produkter/hemsidor är inte tillåtna (givetvis undantaget de produkter/hemsidor som CredoAkademin själva väljer att göra reklam för).

Alpha

Signatur 

Skrivet 2 feb 2010, kl 10.02   [ # 2 ]  
Senior
RankRankRank
Antal inlägg:  305
Medlem sedan  2008-02-01
Alpha - 26 Januari 2010 11:50 -

Gunnel,
Länken borttagen.

se regel 7

7. Mångordiga monologer utan vilja till dialog samt reklam för egna eller andras produkter/hemsidor är inte tillåtna (givetvis undantaget de produkter/hemsidor som CredoAkademin själva väljer att göra reklam för).

Alpha

Bäste Moderator

Nu har jag under mitt enda år på Credo fått fyra tillrättavisningar av olika Moderatorer och har per mail berättat för Mats S, att en till så går jag för gott. Om en Moderator inte ser vad jag skrivit är väl inte det en anmärkning värd prickning?

1)  Är Stefan Gustavsson samme Stefan Gustavsson, som startade Svenska Evangeliska Alliansen? Så hette det i från början och att det var fråga om att ge varandra stöd på nätet vi som tror att bibeln är Guds ord? Det stödet har jag frågat efter mer än en gång..

2)  Jag har aldrig varit mångordig utan fått anmärkning för motsatsen.

3)  Min Hemsida tar ett klick extra att nå från min Presentation på Credo och handlar uteslutande om att komma tillbaka till bibelläsning utan gräl mellan det subjejtiva och det objektiva i försoningen.

4) Jag skulle vilja, att det kom många och lyssnar på lördag i Smyrnakyrkan i Göteborg på Stefan Gustavsson, som är en mycket duktig teolog.. Sist Stefan var hos oss kom bara en pingstvän från Stockholm och han skulle tala. Efter ditt inlägg tappade jag lusten att gå själv.

Vänliga hälsningar

Nyhetsmatning med RSS 2.0     Nyhetsmatning med Atom